Howdy from Mississippi!

Write something about yourself (who you are and where you come from).
Antworten
jerkwadbrown
Bilingual Newbie
Beiträge: 2
Registriert: 27. Nov 2006 03:26
Muttersprache: english
Wohnort: Mississippi, USA

Howdy from Mississippi!

Beitrag von jerkwadbrown »

Hallo, ich komme aus Amerika und suche nach einem/r email-freund/in. Ich bin gerade nach Mississippi (mitten im nirgendwo) umgezogen und habe jetzt keine möglichkeit mein deutsch zu üben. (Ich wohnte früher in San Francisco wo ich in einer jugendherberge arbeitete--dort habe ich etwas deutsch gelernt.) Natürlich, könnte ich dir helfen beim englisch lernen.

Hello, I'm from America and am looking for a (email) penpal. I just moved to Mississippi (middle of nowhere), and so am now not able to practice my german. (I used to live in san francisco where I worked at a youth hostel; that's where I learned my little bit of german.) Of course, I'd be able to help you with your english.




Greg
Topic Talker
Beiträge: 50
Registriert: 1. Nov 2006 12:56
Muttersprache: German
Wohnort: Hamburg, Germany

Beitrag von Greg »

Mississippi...pine trees and muggy air... At least you have a summer from now on.
Wir können Dir auf jeden Fall helfen, wenn Du Fragen zu Deutsch hast.
Just give us a holler!

Ben500
Bilingual Newbie
Beiträge: 4
Registriert: 10. Feb 2007 23:11
Muttersprache: German

Beitrag von Ben500 »

Hi,

da dein Deutsch ziemlich gut ist und mein Englisch nicht gerade berauschend schreibe ich mal kuz auf deutsch. Ich würde mich sehr freuen wenn wi uns gegenseitig helfen könnten, da ich mein Englisch verbessern möchte.

Wenn du lust hast, schreib mir einfach mal ne mail, würde mich sehr freuen.

P.S. Ich war schon mal (vor 2 Jahren) in San Francisco und es ist die schönste Stadt in der ich je wahr.

jerkwadbrown
Bilingual Newbie
Beiträge: 2
Registriert: 27. Nov 2006 03:26
Muttersprache: english
Wohnort: Mississippi, USA

Beitrag von jerkwadbrown »

Wow, well, thanks for saying my german is good at least. I'd like to know what english grammatical mistakes I made though--although it sounds a bit stilted, I don't see anything incorrect as far as grammar goes (or spelling either). It probably sounds funny because I wrote the german first, and then tried to translate it as close to word-for-word as possible. And yes, English is my native language. So let's hear what mistakes I made--I'd very much like to know.

btw, "how comes"? tsk tsk tsk

sera
Bilingual Newbie
Beiträge: 2
Registriert: 24. Mär 2007 23:58
Muttersprache: german
Wohnort: Nürnberg

Beitrag von sera »

That´s cool, but I think your German is really perfect. So I love to chat with you in both languages

frog
Bilingual Newbie
Beiträge: 8
Registriert: 20. Mär 2007 19:39

Beitrag von frog »

hey
gratulation your german is nearly perfect! But if you want i can "teach" you a little bit German and you can teach me a little bit english ok?
we can write about icq msn or with emails

bye
frog

Antworten