Übungen korrigieren

Alles zu den englischen Zeiten im Aktiv und Passiv.
Questions on tenses (Active and Passive).
Antworten
Sud92
Bilingual Newbie
Beiträge: 12
Registriert: 12. Feb 2009 15:13
Muttersprache: Deutsch

Übungen korrigieren

Beitrag von Sud92 »

Hallo!
Ich bin in der 9. Klasse Gymnasium und nicht besonders gut in Englisch. Daher versuche ich gerade selbstständig meine Lücken zu schließen und habe eine Übung zu "simple present and present progressiv with future meaning" gemacht. Ich würde mich sehr freuen, wenn ihr sie korrigieren würdet. Die eingesetzte Form wird dick dargestellt.
1. My father is taking me to a rugby match next Saturday. It starts at half past two.
2. Our German partner school is sending a girl’s football team to England next week. Their plane arrives at Heathrow at 10.30 on Monday.
3. The easy fitness course finishes on October 1st. After that we are starting a harder course.
4. The tennis fans are going to Wimbledon by bus on Friday. Their bus leaves at 9 am.
5. The new sports centre is opening on September 15th. Kelly Holmes is opening it.
Vielen lieben Dank für eure Bemühungen.

lg
Sud92




Keswick
English Legend
Beiträge: 4799
Registriert: 30. Jul 2008 11:20
Muttersprache: Deutsch
Wohnort: Borough of Gateshead

Re: Übungen korrigieren

Beitrag von Keswick »

Sud92 hat geschrieben: 1. My father is taking me to a rugby match next Saturday. It starts at half past two.
2. Our German partner school is sending a girl’s football team to England next week. Their plane arrives at Heathrow at 10.30 on Monday.
3. The easy fitness course finishes on October 1st. After that we are starting a harder course.
4. The tennis fans are going to Wimbledon by bus on Friday. Their bus leaves at 9 am.
5. The new sports centre opens on September 15th. Kelly Holmes is opening it.
:freu:
Bitte keine Korrektur- / Erklärungsanfragen per PN.
British English (BE) Sprecher.

Sud92
Bilingual Newbie
Beiträge: 12
Registriert: 12. Feb 2009 15:13
Muttersprache: Deutsch

Beitrag von Sud92 »

Vielen Dank für die schnelle Korrektur. Freut mich, dass ich nur einen Fehler habe. Werde mich bei weiteren Fragen wieder an euch wenden. :-)

lg
Sud92

Keswick
English Legend
Beiträge: 4799
Registriert: 30. Jul 2008 11:20
Muttersprache: Deutsch
Wohnort: Borough of Gateshead

Beitrag von Keswick »

Anytime :big_thumb: .
Bitte keine Korrektur- / Erklärungsanfragen per PN.
British English (BE) Sprecher.

Antworten