Ask questions / negate - Hilfe für SA am Mo 28.3.

Hier könnt ihr Sätze und kurze Texte zum Korrigieren einstellen.
Antworten
Isa1982
Bilingual Newbie
Beiträge: 8
Registriert: 27. Mär 2022 13:53
Muttersprache: Deutsch

Ask questions / negate - Hilfe für SA am Mo 28.3.

Beitrag von Isa1982 »

Kann mir jemand bei der Korrektur hier helfen, ich möchte es auf keinen Fall meiner Tochter falsch erklären. Sie hat morgen Schularbeit.
Negate the sentences and ask for the underlined parts:
1. Tom always gets up at seven a.m. - What does Tom do at seven a.m.? / When does Tom always get up? / Tom doesn't always get up at seven a.m.
2. I sometimes write a letter in the evening - Who writes a letter in the evening? / When do I write a letter? / I don't sometimes write a letter in the evening.
3. I am never late for school. Who is never late for school? / I am ever late for school.
4. Aunt Mary lives in Scotland. Where does Aunt mary live? Aunt Mary doesn't live in Scotland.
5. I never do my homework in the afternoon. When do I never do my homework? I ever do my homework in the afternoon.
6. Sue sometimes forgets her homework on Monday. When does Sue sometimes forget her homework? Sue doesn't sometimes forget her homework on Monday.
7. We often go to the zoo on Sunday - Where do we often go on Sunday? Who often goes to the zoo on Sunday? We don't often go to the zoo on Sunday.
8. The birds always sing in the morning in summer. When do the birds always sing in summer? What do the birds do in the morning in summer. The birds don't always sing in the morning in summer.
9. The children usually play basketball after school in the park. Who usually play basketball after school in the park? What usually do the children do after school in the park. The children don't usually play basketball after school in the park.
10. My family always go to Turkey in the summer holidays. Where do my family go in the summer holidays? My family don't always go to Turkey in the summer holidays.

Bitte kurze Info, ob ein Fehler in den Sätzen vorliegt.
Vielen Dank für eure Hilfe.




Antworten