Textverbesserung? für Englischarbeit

Alles zur englischen Grammatik.
How to deal with English grammar.
Antworten
alphinio
Bilingual Newbie

Textverbesserung? für Englischarbeit

Beitrag von alphinio »

Hallo,

ich habe heute eine Englisch Arbeit geschrieben (8.Klasse Gymnasium), nun weiß ich das ich Aufgabe 1. in der Arbeit richtig habe nur mein PROBLEM ENGLISCHTEXTE, könntet ihr mir meinen Text kontrollieren damit ich in etwa weiss, was ich in der Klassenarbeit für eine Note kriege(könnt ihr mir den Text auch mit Note korrigieren??wäre nett)
sowie Aufgabe 2lautete:
II. What do you think, are space exploration a good? Write a text for or aigainst a space exploration!

-----Mein Text------
My argument about space explorations

If you ask me, what I think about space explorations. I say space explorations are very expensive, because all astronauts must be have equipments. But in the space are lot's of interesting things for the future. Maybe a rocket start can be terrible, if burn the roket.
But in the space are lot's of things for the people on the earth. Satelites are for the TV, telephon, wheather and other things in the universum. So all in one I think space explorations are very good for the people and scientists, maybe a trip make fun, to other planets in the future.

104 WORTE

$pidermonkey
Frequent Typer

Beitrag von $pidermonkey »

My argument about space explorations

If you ask me, what I think about space explorations. I say space explorations are very expensive, because all astronauts must [strike]be[/strike] have equipment[strike]s[/strike]. But in the space are lot[strike]'[/strike]s of interesting things for the future. Maybe a rocket start can be terrible, if burn the roket.
But in the space are lot[strike]'[/strike]s of things for the people on the earth. Satellites are for the TV, telephone, w[strike]h[/strike]eather and other things in the universum. So all in one I think space explorations are very good for the people and scientists, maybe a trip [strike]is funny[/strike], to other planets in the future.

Also viel erhoffen kannst du dir nicht. Der Text ist insgesamt stark von Fehlern durchzogen, und die Argumentation ist nicht gerade schlüssig, zumal du dich wiederholst. Ich schätze es wird sich sprachlich bei 5 bewegen, vielleicht inhaltlich noch 4 sodass du die 4 insgesamt vielleicht erreichen könntest.
Du bist Herr deiner Worte, doch, einmal gesprochen, beherrschen sie dich.

Antworten