Present perfect und Past simple! HILFE SEHR SEHR wichtig!!!

Alles zu den englischen Zeiten im Aktiv und Passiv.
Questions on tenses (Active and Passive).
Antworten
Starshine98
Bilingual Newbie
Beiträge: 2
Registriert: 15. Jul 2013 19:04
Muttersprache: Deutsch

Present perfect und Past simple! HILFE SEHR SEHR wichtig!!!

Beitrag von Starshine98 »

Hallo ihr lieben, ich schreibe Morgen einen Test über dieses Thema und ich verstehe es total nicht! Die Lehrerin hat uns zum üben ein Arbeitsblatt ausgeteilt, naürlich ohne Lösungen, was ja sehr viel bringt. >.< Nun habe ich ein paar Fragen...

1. I can't find my diary. What did you do/have you done with it? Ich würde sagen es ist hier..What have you done?

2. She passed/has passed her degree last year, then she got/has got a job. Ich würde sagen es ist she passed und has got?

3. Gary wasn't/hasn't been to work since he won/has won all that money. Ich würde sagen..es ist hasn't been und has won?

4. I have never eaten octopus, but I ate/have eaten squid. Ich würde sagen es ist have eaten?

5. When did Paul and Sue get married/When have they got married? Ich denke es ist: When did they get married?

I don't know. I didn't go/haven't gone to their wedding. Ich denke es ist they haven't gone?

6. Your composition is very good! How much time did you spend/have you spent writing it? Ich denke es ist did you spend?

7. We looked/have looked everywhere for a purple silk shirt, but we haven't found one yet. Ich denke es ist we have looked?

8. Mike, I haven't seen you for ages! Hi Deborah! I'm sorry, I didn't recognise/haven't recognised you at first. Ich denke..es ist I didn't recognise?

9. You have worked so hard recently! I'm surprised the bos didn't give/hasn't given you a pay rise when you asked/have asked him! Ich denke es ist didn't give und asked?

10. Oh no! I think I broke/have broken Mum's stereo. How did you do/have you done that? I tried/ have tried to push a cassette into the CD player. Ich denke es ist have broken, did you do und have tried?

Ich danke euch SOOOO wenn ihr mir helft, denn sonst bin ich Morgen bei der Arbeit verloren, möchte nicht schon wieder ne 5 in Englisch! :( Danke, eure Starshine!




Keswick
English Legend
Beiträge: 4799
Registriert: 30. Jul 2008 11:20
Muttersprache: Deutsch
Wohnort: Borough of Gateshead

Re: Present perfect und Past simple! HILFE SEHR SEHR wichtig

Beitrag von Keswick »

Oh Starshine... am Tag davor um 18 Uhr Abends?

Wir helfen wirklich gerne, aber du musst uns bitte ein bisschen mehr Vorlauf geben, denn es kommt durchaus mal vor, dass am Abend keiner der Englischexperten mehr im Forum ist. Wenn moeglich gib uns mindestens einen Tag.

Danke und ich hoffe dein Test lief dennoch gut.
Bitte keine Korrektur- / Erklärungsanfragen per PN.
British English (BE) Sprecher.

Antworten