Present Perfect or Past Simple?!

Alles zu den englischen Zeiten im Aktiv und Passiv.
Questions on tenses (Active and Passive).
Antworten
Chloe
Frequent Typer
Beiträge: 163
Registriert: 30. Nov 2009 09:12
Muttersprache: Russisch

Present Perfect or Past Simple?!

Beitrag von Chloe »

Hello,
we have been revising Present Perfect at my school. I have to translate this text in Present Perfect, but I'm not really sure about my translation. To be honest I'd like to do change Present Perfect into Past Simple. What do you think about?

Schreiben Sie auf, was Sie heute schon alles gemacht haben.

Ich habe gefrühstückt, die Zeitung gelesen und bin zur Arbeit gegangen. Dort habe ich Briefe geschrieben, telefoniert und mit meinen Angestellten gesprochen. Um ein Uhr haben wir gegessen und danach einen Mittagsschlaf gemacht. Nachmittags habe ich eine Konferenz eröffnet; dann bin ich nach Hause gefahren. Ich habe Fernsehen geschaut, Musik gehört und ein Abendessen vorbereitet. Danach sind wir ins Kino gegangen und haben etwas in der bar getrunken. Das war sehr nett, denn wir haben dort viele Freunde getroffen. Morgen habe ich vor einen Ausflug zu machen. Wer weiß, wohin? Kommst Du mit uns?

I have had a breakfast, read a newspaper and gone to work. I have written letters, made calls and talked to my colleagues there. We have had a lunch at 1 a.m. and then had a midday sleep. In the afternoon I have opened a conference and then gone home. I have watched TV, listened to music and made a dinner. Afterwards we have gone to cinema and drunk something in the bar. It was very nice, because we have met many friends there. I am going to go on an excursion tomorrow. Who knows where? Are you coming with us?

Thank you for your help!

Best wishes,
Chloe




Antworten