Kurzvortrag zu morgen: Facebook and social media - their impact on our lives

Hier könnt ihr Sätze und kurze Texte zum Korrigieren einstellen.
Antworten
Peter56
Bilingual Newbie
Beiträge: 1
Registriert: 2. Apr 2017 20:51
Muttersprache: Deutsch

Kurzvortrag zu morgen: Facebook and social media - their impact on our lives

Beitrag von Peter56 »

Hallo zusammen!
Ich soll morgen einen Kurzvortrag über das besagte Thema halten und würde euch bitten, einen Blick auf die Einleitung zu werfen. Ich bin offen für Ideen, Anregungen und selbstverständlich Verbesserungsvorschläge zu Grammatik, Rechtschreibung, sowie zur Sprache generell.
Da es sich um ein Manuskript des Referates handelt, ist der Text sehr an das Gesprochene angelehnt. Lasst euch deshalb bitte nicht von Formulierungen irritieren, die wir in der geschriebenen Sprache nie verwenden würden.
Liebe Grüße
Florian


Hello and good morning everybody. Welcome to my presentation about Facebook, social media in general and the impact of social media on our lives.

What we already know is that everyone in this room uses social media. We have our WhatsApp channel where we have the possibility to discuss more or less important issues concerning our advanced course.

And when we have written our term paper in English, Mr. xy forwarded several information via Edmodo – a social network which lets arise interactive conversations between pupils and their teacher.

Yes, everyone in this room uses social media. But what about Facebook? Some pupils, especially in lower classes say: Facebook isn’t “in” anymore. That’s the new generation. But usually they use Twitter and Instagram instead of Facebook.

Another group of people claims that they feel insecure if they use Facebook, so they don’t even have an account. That’s the reason why I start this presentation with a little survey, where you may give a sign with your hand if you have a Facebook-account.




Duckduck
Anglo Master
Beiträge: 3687
Registriert: 1. Okt 2009 14:25
Muttersprache: Deutsch

Re: Kurzvortrag zu morgen: Facebook and social media - their impact on our lives

Beitrag von Duckduck »

Hi Peter56 und willkommen im Forum! :)

Schade, das habe ich zu spät gesehen. Nächstes Mal gibst Du uns bitte etwas mehr Zeit, OK? Dann können wir bestimmt helfen.

Grüße
Duckduck
Mein Farbcode für Korrekturen:
Fehler / Stil/Ausdruck / Anmerkung

Antworten